Årsmöte och arbetsdag

ARBETSDAGEN INSTÄLLD PGA DÅLIGT VÄDER!
Arbetsdag och årsmöte är planerat till den 23:e maj. Covid-19 härjar fortfarande men vi är säkra på att vi kan genomföra arbetsdag och årsmöte på ett säkert vis. Vi gör så som vi gjorde förra året:
Vi kommer därför inte ha någon samling i år kl 11, istället kommer någon från badföreningen finns på plats för att dela ut arbetsuppgifter när ni kommer. Ni behöver alltså inte komma exakt kl 11, utan det går bra att komma när som mellan 11 och 12. Arbetsuppgifterna i år handlar mest om att kratta, plocka skräp och skyffla bort den tång som inte maskinerna kommer åt. Vi kommer kunna utföra dessa uppgifter och samtidigt upprätthålla “social distansering”. Vi kommer inte tillhandahålla några verktyg förutom sopsäckar, så ta gärna med egen kratta, spade, skottkärra eller dylikt.
Efter arbetsdag brukar vi ha korvgrillning och fika, men den måste vi tyvärr ställa in i år.
Vi har som sagt inte många arbetsuppgifter i år, så känner du dig osäker eller är orolig – stanna hemma!
Årsmötet kommer att hållas kl 13 under förutsättning att vi kan vara utomhus och vi inte är för många. Vi brukar inte vara så många på årsmötet så det här bör inte vara några problem att genomföra på ett säkert sätt. Viktigt är dock att ingen medlem ska känna att de måste utsätta sig för risker för att de vill delta på ett årsmöte. Känner du att du vill/behöver vara med på årsmötet och känner dig osäker eller orolig? Se i första hand om du känner någon som kan gå i ditt ställe med en fullmakt från dig. Om det inte går så ta kontakt med oss – vi kan i sådana fall behöva skjuta på årsmötet eller genomföra det digitalt.
/Styrelsen Frillesås Badförening