Midsommarfest?

Midsommar i Torstensvik! – Eller inte?

Ingen kan riktigt komma ihåg när midsommarfirandet i Torstensvik började, men alla håller med om att det är en riktigt trevlig tradition – en tradition som nu är hotad!

Frillesås Badförening saknar helt enkelt frivilliga som vill fortsätta arbeta för att värna denna trevliga tradition. Vi har försökt i flera år att få ytterligare frivilliga att lägga några timmars tid inför och under midsommar, för att midsommarfirandet skall bli av.

Detta är nu vårt sista hopp att få frivilliga – lyckas vi inte med detta så blir det ingen midsommar i Torstensvik.

Vi söker därför frivilliga för följande arbetsuppgifter:

- 1-2 personer för att löva och löva av midsommarstången. Sker dagen innan midsommarafton respektive ca 1 vecka efter midsommarafton. Räkna med 2-4 timmars engagemang.

- 2 personer för att sköta fiskdammen. Behövs inte mycket förberedelser, bara att sätta upp och ta ner och mest att sköta själva fiskdammen på midsommarafton (ca kl. 13.00–15.30). Två ungdomar vore utmärkt!

- 1-2 personer för att samla in priser till vuxenlotteriet. Priserna är sponsrade av lokala företag och privatpersoner. Oftast är det samma företag/privatpersoner som är med varje år och de är oftast gärna med och sponsrar. Arbetet består i att ta kontakt med sponsorerna och samla in priserna. Detta engagemang är svårt att uppskatta, men räkna med ca 4-6 timmar veckorna innan midsommarafton.

- 2 personer för att förbereda samt sköta vuxenlotteriet under midsommarafton. Upprätta vinstplaner, sälja lotter, dela ut vinster etc. 2 timmar innan midsommarafton samt midsommarafton (ca kl. 13.00–15.30).

- 2 personer för att förbereda samt sköta barnlotteriet. Priserna köps in och kräver inte så mycket förberedelser. Räkna med 3 timmars förberedelser/efterarbete samt midsommarafton (ca kl. 13.00–15.30).

Sprida nu detta till alla du känner och hugg tag i en kamrat, granne eller släkting – Vi behöver ert engagemang!

Kontakta sedan Britt Lindberg på telefon 0340-650739 eller via e-post midsommar@frillesasbadforening.se – Välkommen att tillsammans hålla vår trevliga tradition vid liv!