Årsparkeringstillstånd

Efter att du har beställt och betalt för ett årsparkeringstillstånd, så kommer du att få ett mail till dig på den e-postadress som vi har noterat på dig i medlemsregistret. Mailet kommer att innehålla inloggningsuppgifter för både ePARKs app och ePARKs portal, där du kan ändra registreringsnummer på ditt/dina årsparkeringstillstånd.

OBS! Du behöver själv kontrollera din bils registreringsnummer på tillståndet INNAN du parkerar!

Detta gör du på något av följande två sätt:

• Om du har en smart mobil, så laddar du ner ePARK-appen (som har denna symbol)  antingen i Apple App Store eller Google Play. Därefter startar du appen och anger inloggningsuppgifterna du fick i mailet från ePARK. Gå in under Meny-symbolen (uppe till vänster) och välj Tillstånd. Välj Aktiva tillstånd och du ser ditt/dina tillstånd samt regnr. Du kan ändra regnr på tillståndet genom att klicka på tillståndet och därefter på regnr och sedan Lägg till fordon. Ange det nya regnr. Välj Spara. Klart! – Nu kan du parkera!
  • Har du ingen smart mobil, så använder du istället ePARKs portal på webben www.epark.se. Logga in med inloggningsuppgifterna du fick i mailet från ePARK. Gå in under fliken Parkeringstillstånd i överkanten. Klicka på ’penn-symbolen’. Ändra regnr och klicka sedan på den gröna knappen med bocken på. Klart! – Nu kan du parkera!

Frågor och svar

Jag har inte fått något mail från ePARK med mina inloggningsuppgifter – Vad gör jag? Kontrollera först att mailet inte landat i din mapp för skräppost. Om det inte finns där, så välj alternativet ”Glömt lösenord?” som visas på inloggningssidan. Fyll därefter i e-post-adressen och följ anvisningarna. Får du som svar att det inte finns någon användare med den e-post-adressen du angav, så maila kassor@frillesasbadforening.se och ange att du inte kan logga in på ePark.

Jag vill använda min andra bil ner till stranden – Hur ändrar jag reg.nr? Om du använder olika bilar ner till Torstensvik, så ändrar du enkelt registreringsnumret på årsparkeringstillståndet genom att använda appen eller webben enligt ovan INNAN du parkerar.

Jag vill parkera flera bilar samtidigt – hur gör jag? Självklart kan du också köpa fler än ett (1) årsparkeringstillstånd om du vill parkera flera bilar samtidigt. Beställ enkelt via www.frillesasbadforening.se/arsparkeringskort. Ange att du vill ha ytterligare årsparkeringstillstånd.

Jag har frågor om hur jag använder ePARK-appen eller ePARK-portalen på webben – Vem kontaktar jag? Du är alltid välkommen att kontakta Star Parks kundservice – du hittar kontaktuppgifterna på https://starpark.se/#Contact-Us.

Årsparkeringstillstånd gäller inte för husbilar!