Digitala årsparkeringstillstånd i Torstensvik

Efter att du har beställt och betalt för ett årsparkeringstillstånd, så kommer du att få ett SMS till det mobilnummer som du har uppgett till oss. SMS:et är en bekräftelse på att ditt årsparkeringstillstånd är aktiverat för det mobilnumret.

OBS! Du behöver dock själv lägga till din bils registreringsnummer på tillståndet INNAN du parkerar första gången!

Detta gör du på något av följande två sätt:

  • Om du har en smart mobil, så laddar du ner SmartPark-appen (som har denna symbol)  antingen i App Store eller Google Play. Därefter startar du appen och anger det mobilnummer som vi har registrerat på dig i medlemsregistret (finns på inbetalningsavi/faktura). Nu visas tillståndet och du klickar på ”Ändra” och anger där din bils reg.nr. Klart! – Nu kan du parkera!
  • Har du ingen smart mobil, så använder du istället tjänsten ”My SmartPark” på webben smartp.se/my-smartpark. Om du inte har skapat ett konto tidigare, så klickar du på ”Ny användare?” och följer instruktionerna. Registrera dig med det mobilnummer som vi har registrerat på dig i medlemsregistret (finns på inbetalningsavi/faktura). Logga sedan in. Nu visas tillståndet och du klickar på ”Ändra” och anger där din bils reg.nr. Klart! – Nu kan du parkera!

Frågor och svar

Jag vill använda min andra bil ner till stranden – Hur ändrar jag reg.nr? Om du använder olika bilar ner till Torstensvik, så ändrar du enkelt registreringsnumret på det digitala årsparkeringstillståndet genom SmartPark-appen eller via My SmartPark på webben (www.smartp.se/my-smartpark) INNAN du parkerar.

Jag vill parkera flera bilar samtidigt – hur gör jag? Självklart kan du också köpa fler än 1 årsparkeringstillstånd om du vill parkera flera bilar samtidigt. Beställ enkelt via www.frillesasbadforening.se/arsparkeringskort. Ange att du vill ha ytterligare årsparkeringstillstånd.

När jag loggar in i appen eller på webben, så visas inget årsparkeringstillstånd – Vad gör jag? Troligen har du loggat in med ett annat mobilnummer än det som vi i Frillesås Badförening har registrerat på dig i vårt medlemsregister (finns angivet på inbetalningsavi/faktura från oss). Du kanske har bytt mobilnummer och glömt att uppge ditt nya mobilnummer till oss? Inga problem – Gå till http://www.frillesasbadforening.se/arsparkeringskort och fyll i uppgifterna. Ange att du inte kan se ditt årsparkeringstillstånd, så dubbelkollar vi att tillståndet ligger på rätt mobilnummer.

Jag har frågor om hur jag använder SmartPark-appen eller My SmartPark på webben – Vem kontaktar jag? Du är alltid välkommen att kontakta SmartParks kundservice på telefonnummer 0771-80 88 80 eller maila till kundservice@smartp.se, så gör de allt för att vara dig så behjälplig som möjligt.

 

Som tidigare gäller årsparkeringstillståndet inte för husbilar!