Digitala årsparkeringstillstånd i Torstensvik

Efter att du har beställt och betalt för ett årsparkeringstillstånd, så kommer du att få ett SMS till det mobilnummer som du har uppgett till oss. SMS:et är en bekräftelse på att ditt årsparkeringstillstånd är aktiverat för det mobilnumret.

OBS! Du behöver dock själv lägga till / uppdatera din bils registreringsnummer på tillståndet INNAN du parkerar!

Detta gör du på något av följande två sätt:

  • Om du har en smart mobil, så laddar du ner SmartPark-appen (som har denna symbol)  antingen i App Store eller Google Play. Därefter startar du appen och anger det mobilnummer som vi har registrerat på dig i medlemsregistret (finns på inbetalningsavi/faktura). Nu visas tillståndet och du klickar på ”Ändra” och anger där din bils reg.nr. Klart! – Nu kan du parkera!
  • Har du ingen smart mobil, så använder du istället tjänsten ”My SmartPark” på webben smartp.se/my-smartpark. Om du inte har skapat ett konto tidigare, så klickar du på ”Ny användare?” och följer instruktionerna. Registrera dig med det mobilnummer som vi har registrerat på dig i medlemsregistret (finns på inbetalningsavi/faktura). Logga sedan in. Nu visas tillståndet och du klickar på ”Ändra” och anger där din bils reg.nr. Klart! – Nu kan du parkera!

Frågor och svar

Jag vill använda min andra bil ner till stranden – Hur ändrar jag reg.nr? Om du använder olika bilar ner till Torstensvik, så ändrar du enkelt registreringsnumret på det digitala årsparkeringstillståndet genom SmartPark-appen eller via My SmartPark på webben (www.smartp.se/my-smartpark) INNAN du parkerar.

Jag vill parkera flera bilar samtidigt – hur gör jag? Självklart kan du också köpa fler än 1 årsparkeringstillstånd om du vill parkera flera bilar samtidigt. Beställ enkelt via www.frillesasbadforening.se/arsparkeringskort. Ange att du vill ha ytterligare årsparkeringstillstånd.

När jag loggar in i appen eller på webben, så visas inget årsparkeringstillstånd – Vad gör jag? Troligen har du loggat in med ett annat mobilnummer än det som vi i Frillesås Badförening har registrerat på dig i vårt medlemsregister (finns angivet på inbetalningsavi/faktura från oss). Du kanske har bytt mobilnummer och glömt att uppge ditt nya mobilnummer till oss? Inga problem – Gå till http://www.frillesasbadforening.se/arsparkeringskort och fyll i uppgifterna. Ange att du inte kan se ditt årsparkeringstillstånd, så dubbelkollar vi att tillståndet ligger på rätt mobilnummer.

Jag har frågor om hur jag använder SmartPark-appen eller My SmartPark på webben – Vem kontaktar jag? Du är alltid välkommen att kontakta SmartParks kundservice på telefonnummer 0771-80 88 80 eller maila till kundservice@smartp.se, så gör de allt för att vara dig så behjälplig som möjligt.

 

Som tidigare gäller årsparkeringstillstånd inte för husbilar!